MITEN YRITYKSESI HYÖTYY OMASTA KUVAPANKISTA?

YRITYKSEN MAINOKSET JA JULKAISUT, JOTKA SISÄLTÄVÄT VALOKUVIA, HERÄTTÄVÄT ENEMMÄN KIINNOSTUSTA. TARJOLLA ON ERILAISIA VALMIITA KUVAPANKKIPALVELUITA, JOITA YRITYS VOI HYÖDYNTÄÄ. SE MILLAINEN KUVA VALITAAN, EI KUITENKAAN OLE ITSESTÄÄN SELVÄÄ.

Netistä löytyy monia suuria kuvapankkipalveluita kiinteään kuukausihintaan, mutta kun olet tehnyt postauksen tai pari, huomaat ettei juuri sinun yrityksesi tarpeisiin sopivia kuvia ole montaa. Samoja kuvia ei voi käyttää toistuvasti. Alat käyttää enemmän ja enemmän aikaa siihen, että löytäisit julkaisuusi sopivan kuvan. Tällöin kuvapankin idea alkaa kärsiä, sillä sen tehtävä on tehdä julkaisujen ja mainosten tekemisestä yritykselle helppoa ja nopeaa.

Mainosten ja postausten määrä toki vaihtelee yritysten tarpeiden mukaan, mutta jos tarkastellaan asiaa vuositasolla voi epäsäännöllinenkin julkaisujen määrä nousta kymmeniin. Toisaalta pienetkin yritykset saattavat julkaista useita postauksia viikossa, jotta näkyvyys ei laskisi ja uusia asiakkaita tavoitettaisiin. Näin vuodessa voidaan puhua jopa sadoista julkaisuista. Sopivan kuvan metsästämiseen ei siis saa kulua liikaa aikaa. Jos kuva ei herätä kiinnostusta, ei myöskään asiakkaat kiinnostu ja aikaa on mennyt hukkaan.

Oli kyseessä sitten tuote tai palvelu, yrityskuvaa rakennetaan tekstien lisäksi myös hyvillä kuvilla. Jos käyttää kuvapankkipalvelua, joka ei täysin vastaa yrityskuvaa tai brändiä, jää se myös asiakkaalle epäselväksi. Samaa kuvapankkia saattaa käyttää myös kilpailijat. Paras keino välttää sudenkuopat on palkata ammattikuvaaja luomaan yritykselle oma kuvapankki. Näin kuvia ei voi kilpailijat käyttää, aikaa säästyy ja mikä tärkeintä - päästään tavoitteisiin.

Yrityksen omaa kuvapankkia suunniteltaessa, käydään ammattikuvaajan kanssa tarkasti läpi mitä kuvilla halutaan viestiä, kuinka suurelle kuvapankille on tarvetta, haetaanko kuvissa jotain tiettyä väriteemaa tai tunnelmaa ja millainen kohderyhmä halutaan mainonnalla tavoittaa. Samalla mietitään aikataulua, sillä kuvapankki on hyvä rakentaa osissa. Yhdeltä istumalta kuvattu kuvapankki on todennäköisesti liian suppea yrityksen tarpeisiin. Riippuen yrityksestä, voi olla parempi, että uusia kuvia on saatavilla omassa kuvapankissa aina sesonkeja edeltävästi, jolloin julkaisujen määrä kasvaa ja uusille kuville on suurempi tarve. Kaikki tämä on tutun valokuvaajan kanssa joustavaa ja helppoa toteuttaa.

Seuraava
Seuraava

Newborn - kuvauksen muistilista